Priča o mostu na Sani: Sanjani vole novi most i sjećaju se starog

0

Transportna komunikacija s lijeve na desnu obalu rijeke Sane i obratno seže u daleku prošlost.

Mnogi stariji Sanjani s ushićenjem još uvijek evociraju priče starosjedilaca i rado se prisjećaju dogodovština nastalih prilikom transporta ljudi i robe takozvanim “kerepom”, koji je pokrenuo turski namjesnik Hamzibeg, a po njemu se danas zove čaršijska džamija u Sanskom Mostu.

Poslije toga je došlo do izgradnje tzv. mosta na “sepete”, odnosno mosta od pletenog pruća, nabijenog glinom na stubovima preko kojeg su išla brvna i na kojem je vojska naplaćivala putarinu. Aneksijom pa zatim dolaskom Austro-Ugarske monarhije na ova područja javlja se ideja o izgradnji mosta s betonskim stubovima i kaldrmom. Važno je istaći da je tome najviše doprinio Simo Miljuš, komunistički narodni poslanik za grad Zagreb, porijeklom iz Sanskog Mosta.

sanski_most_kaldrma_logo_art.jpg - Čarolija mosta na Sani: Arhitektonski poduhvat kakvog nije bilo u BiH
Most je zvanično otvoren 1938. godine, godinu nakon smrti pomenutog gospodina Miljuša. Područje podložno ratovima, kakvo je oduvijek bilo i balkansko je dovelo do toga da partizanske snage uslijed lažne najave o najezdi njemačkih okupatora iz pravca Prijedora, miniraju tadašnji most i te tako spriječe eventualno zauzimanje Sanskog Mosta od njemačkih okupatora. Uslijed razvoja urbane sredine početkom ‘50-ih godina prošlog stoljeća dolazi do izgradnje i rekonstrukcije starog gradskog mosta. Ovaj projekt je najviše podržao Petar Dodik, učesnik II svjetskog rata, koji je 1958. godine svečano i otvorio novoizgrađeni most da bi most pretrpio ratna razaranja u periodu od 1992. – 1995. godine.

U martu 2013. godine Sanski Most dobiva velebno zdanje, kapitalnu investiciju vrijednu 1.150.000 KM koju su sufinansirali Vlada Federacije i Općina Sanski Most.

Most je otvoren u mandatu prim .dr. Mustafe Avdagića.

Za novi most je bitno napomenuti da je znatno proširen, njegova širina iznosi 12,10 metara u odnosnu na prijašnji koji je iznosio 9,50 metara. Izgrađena su dva zaustavna balkona na kojima građani mogu odmoriti i posmatrati sve ljepote naše rijeke Sane.

U novi gradski most je ugrađeno na stotine tona betona, armature i asfalta te ograda po uzoru na one iz zapadnoeuropskih zemalja.

Najsavremenija rasvjeta pruža posebnu atrakciju i blještavilo u noćnim satima.Projektom je izvedena i vodena zavjesa. Ovakav arhitektonski poduhvat nismo imali još u BiH. Sanski Most je oduvijek bio grad plemenitih i gostoprimljivih ljudi. Autohtoni Sanjani i svi drugi naši građani postratno nastanjeni iz Banje Luke, Prijedora, Prnjavora, Kotor-Varoši, Kozarca, Kozaruše, Rašljana, Maslovara, neizostavne Sanice i Čađavice, mnogih drugih gradova i krajolika naše BiH, moći će uživati i hoditi novim sanskim mostom.



Share.

Leave A Reply