instant fap
NaslovnicaSanski Most

Šta potpišu Mile i Zlaja uvijek je izvor novog belaja

Šta potpišu Mile i Zlaja uvijek je izvor novog belaja

Piše : Senad A. Kubat

[email protected]

 

Kad god su bili na vlasti federalni socijaldemokrati (srećom samo dvaput iza rata) za sobom su ostavljali trajne negativne društvene posljedice koje su se teško ispravljale. Ta nemogucćnost da se transformišu u modernu demokratsku partiju da naprave otklon od komunističke matrice vladanja jednostavno unazađuju ionako vrlo složen i u priličnoj mjeri neprimjeren nametnuti ustavni sistem države Bosne i Hercegovine a demokratiju i građansko društvo kao ideal dodatno odaljuju i onemogućuju.

No njihov lov na vještice, kompromitovanje bošnjackih vrijednosti i tradicije do sada su se ograničavale do nivoa Federacije Bosne i Hercegovine pa su generalno posljedice lakše (ali nimalo lahko) otklanjane i ispravljane. Ono od čega će nas posebno boljeti glava u narednim godinama post socijaldemokratskog mandata su neizbježne posljedice saveza SDP-a sa još jednom neokomunističkom partijom odnosno SNSD-om. Problem je utoliko veći što se ovaj savez ostvario na nivou države Bosne i Hercegovine i takve posljedice blago rečeno imaće veći uticaj i teže će se ispravljati što u stvarnosti znači dodatno zaustavljanje demokratskog razvoja Bosne i Hercegovine i novi zamah dokazivanja njenih negatora za njenu nemogućnost egzistiranja i opstanka.

Zaista ne mogu da shvatim ravnodušnost članstva SDP-a iz reda bošnjačkog naroda naspram ovog saveza sa Dodikom koji ne samo da je ksenofobičan i fašistoidan nego je povrh svega patološki negator Bosne i Hercegovine i nepokolebljivi zagovornik odcjepljenja RS-a od BiH.

 

Za primjer i potvrdu mojoj tezi o katastrofalnim posljedicama sporazuma SDP-a i SNSD-a odabrao sam upravo objavljeni prijedlog Izbornog zakona Bosne i Hercegovine od strane Vijeća ministara koji bi već na prvi pogled trebao biti svakome jasan početak kraja dostignutog nivoa demokratije našeg društva, kakve takve neovisnosti izabranih predstavnika partija u zakonodavnoj i izvršnoj vlasti te na mala vrata uvođenje diktature partiokratije pomoću koje bi vođe ove dvije partije totalno kontrolirale, kako svoje ,,vojnike partije,, tako i preko njih društvene procese u cijelosti.

Onaj ko kontrolira zastupnike odnosno njihova prava u predlaganju i odlučivanju u parlamentu taj nameće zakonska rješenja koja njemu odgovaraju i nemoguće je takvu samovolju u tom slučaju spriječiti makar bilo i očigledno da su retrogradna i štetna. Prisjetimo se usvajanja Zakona o budžetu Bosne i Hercegovine.

Na kraju krajeva SDP ovim savezom omogućava Dodiku da progura svaku svoju zamisao za koju svi unaprijed znamo da je isključivo na tragu razgradnje Bosne i Hercegovine.

 

Najopasnije rješenje iz predloženog Izbornog zakona je ukidanje preferencijalnih odnosno otvorenih izbornih lista i uvođenje ili povratak na nekadašnje rješenje zatvorenih stranačkih izbornih lista.

Preferencijalne ili otvorene liste omogućavale su građanima da na predloženoj izbornoj listi, čiji redosljed kandidata na osnovu vlastitih interesa formira odredjena partija, recimo mogli su zaokruživanjem pojedinih kandidata, neke od njih sa začelja liste plasirati na prva mjesta i time pobrkati želje partijskih vodstava ko treba da dobije mandat a ko je na listi forme radi.

Na osnovu ovakvog glasanja svaki izabrani zastupnik posjedovao je direktni izborni legitimitet dobijen od gradjana i bio je vlasnik svog mandata tako da napuštanjem partije preko čije je liste osvojio mandat i dalje bi ostajao zastupnik bez da mu partija može na bilo koji način to osporiti.

To partijskim liderima i ideolozima nikako ne odgovara jer svoje ciljeve mogu ostvariti samo uz bespogovornu poslušnost svojih zastupnika.

Zbog činjenice da BiH politika odavno nije poligon za demokratsko sučeljavanje ideologija, ideja i rješenja za progres i napredak društva za bolji život građana, nego je postala najunosniji biznis pojedinaca i grupa te su shodno tome pojedini izabrani zastupnici svoje mandate prodavali drugim partijama za veliki novac poput fudbalera u prelaznim rokovima, ili za  skupe protuusluge ili funkcije, zahvaljujući neotuđivom pravu raspolaganja mandatima. To je unekoliko pomoglo partijama predlagačima da obrazlože razloge za izmjene zakona kao i navodno onemogućavanje spolne zastupljenosti u parlamentima.

Naravno da ove partije ne spominju vlastite međusobne trgovine najčešće u raspodjeli ministraskih pozicija i direktorskih funkcija, a o dobro plaćenim upravnim i nadzornim odborima da i ne govorimo.

 

 

Novo rješenje u predloženom Izbornom zakonu više nećemo moći zaokruživati pojedinačne kandidate na listama nego listu u cijelosti a glasovi će se dijeliti po redosljedu koji je uspostavljen na listi.

Ono što je još važnije mandat u tom slučaju pripada partiji i ako bi recimo neki zastupnik napustio svoju partiju marao bi mandat vratiti svojoj partiji. Šta to za demokratiju znači ne treba posebno elaborirati treba samo kazati ako je u proteklom vremenu i bilo kakvog iskrenog distanciranja pojedinih zastupnika od pogrešnih politika svojih partija to će kao praksa postati prošlost a omogućiti totalnu kontrolu zastupnika sto je čista diktatura što kao vladavina i jeste prikrivena ideološka odrednica SDP-a kao i SNSD-a. Nadam se samo da druge partije posebno one velike neće podleći ovom izazovu i ovakvu filozofiju vladanja pretvoriti u uobičajenu bosansku praksu.

 

 

Dodatnu zabrinutost i mnogo veću glavobolju donijet će nam i druge tačke potpisanog sporazuma izmedju SDP-a i SNSD-a, tu prije svega mislim na Zakon o sukobu interesa čiji prijedlog u pravnim i demokratskim krugovima izaziva i smijeh ali i veliku brigu. O tome ćemo drugi puta, ima tu još toga iz njihovog sporazuma ovo je samo mali dio a i to je već previše.

 

 

Nadamo se da će iz ovog moralnog i političkog sunovrata SDP-a građani izvući pametnu i mudru pouku za svoje opredjeljenje na narednim izborima i svojim glasanjem spriječiti proces razgradnje Bosne i Hercegovine koji je ovim savezom nažalost u velikoj mjeri omogućio SDP ulazeći u savez sa najvećim protivnikom BiH SNSD-om odnosno Dodikom..

Takođe očekujem od svih patriotskih snaga koje raspolažu određenim pravnim mogućnostima ili javnim uticajima da se što jače i glasnije suprostave ovakvoj destrukciji na račun progresa Bosne i Hercegovine nebili bar donekle usporili ako ne i spriječili Dodika i Lagumdžiju na njihovom putu razaranja dostignutih vrijednosti u Bosni i Hercegovini.

 

 

O dobri i milostivi Bože, molim te u ime dobrih i poniženih ljudi u našoj domovini, spriječi svojom moći zlonamjernike i bogohulnike da nas dodatno ponize i našu domovinu osramote, i daj da nas predvode oni koji se tebe stide i tvoje kazne pribojavaju a tvojoj se nagradi nadaju, amin.

KOMENTARI