instant fap
NaslovnicaMagazin

Televizijski rat turskim sapunicama

Televizijski rat turskim sapunicama

Televizijska sapunica „Sila” pregazila je “Sulejmana Veličanstvenog”, najnovija je senzacionalna vijest koju prenose hrvatske dnevne novine „Jutarnji list“, donoseći priču o okršaju turskih sapunica što se u udarnom večernjem terminu prikazuju na komercijalnim televizijama Nova TV i RTL.

Dopisnik agencije Anadolija iz zagreba javlja da podaci o gledanosti pokazuju da je u nedjelju, na dan kad se “Sulejman Veličanstveni” (RTL) nakon trotjedne stanke u emitiranju vratio na televizijske ekrane, ta serija privukla 580.000 gledatelja, odnosno 13,9 posto. Istodobno “Silu” (Nova TV) je u nedjelju pratilo 17,2 posto ili 740.000 gledatelja.

Maratonske reklame

Čini se da, barem sudeći po dužini serijala, telenovelama nikada kraja, kako turskim, koje zbog neprimjerenih tumačenja povijesti kritizira i turska vlada, tako i španjolskim, meksičkim, ali i onim domaćim. Iskustvo nam pokazuje da kada se jednom gledatelj zakači na sapunicu, od nje ne odustaje do kraja serijala. Ta vrsta pozornosti gledatelja itekako je pogodna za razne oblike nametanja propagandnih i marketinških reklama.

Na taj način RTL, kao komercijalna televizija, zarađuje velike novce u maratonskim reklamnim blokovima koje umeće za vrijeme prikazivanja „Sulejmana Veličanstvenog”.

Potonja sapunica se nije prikazivala za vrijeme novogodišnjih praznika što je otvorilo put turskoj sapunici „Sila” koja se počela prikazivati na prvi dan 2013. godine. U „Sili”, pak, ne pretjeruju sa reklamama pa se to, uz napetu priču, navodi kao jedan od razloga uspjeha ove sapunice.

Još od uspjeha sapunice „Šeherezada”, nije bilo medija koji se nije bavio razlozima uspjeha turskih sapunica. U debate su se uključivali sociolozi, filozofi, vjerske zajednice, političari… Čini se da još uvijek nisu posve proniknuli u zaraznu moć turske „sapunaste invazije”. Mnogi ističu i pozitivne efekte koje se očituju u približavanju turske i hrvatske kulture, a koja su opterećene stoljetnim predrasudama i mrzovoljama raznih dežurnih branitelja hrvatskog životnog prostora od „crnih Turčina”, koji su „nabijali Hrvate na kolac i sjekli im glave”. Uostalom, tako uči i većina hrvatskih školskih udžbenika za povijest.

Stoga, ne čude razni medijski napisi uglednih povjesničara koji kao popratni folklor prate emitiranje „Sulejmana Veličanstvenog”. Prava istina o „Sulejmanu Veličanstvenom”, međutim, krije se upravo u komercijalnim potrebama Nove TV i RTL televizije, jer ne gledaju se samo sapunice, nego i reklame.

Novinarski rat

Mogli bi reći da je riječ o pravoj popratnoj industriji koja neprestano u Hrvatskoj servira razne proizvode vezane uz sapunice. Stoga ni ne čudi trgovačka roba koja se u Hrvatskoj može svesti na onu od upaljača sa Sulejmanovim likom pa sve do ozbiljnih povjesničarskih izdanja o životu i djelu poznatog turskog sultana.

U toj industriji konkurencija je ogromna, te se nerijetko može posumnjati u podatke o gledanosti uspješnih sapunica. Komercijalne televizije već dugo vode rat, i on se ne svodi samo na sapunice, te, kao što poznata poslovica govori: „U ljubavi i ratu sve je dopušteno”.

Sapunice objedinjuju oba faktora koja garantiraju uspjeh, ljubav i rat, a televizije se služe svime dopuštenim i nedopuštenim.

Od izvora sa Nove TV, koji je želio ostati anoniman, novinar agencije Anadolija saznao je da obje komercijalne televizije imaju „svoje ljude po redakcijama raznih dnevnih i tjednih listova, ali i web portala i služe im za navođenje na njihov program”.

Također, izvor Anadolije tvrdi da se taj neprihvatljiv i nemoralan odnos na koji novinare sile vlasnici televizija zna pretvoriti u pravu sapunicu.

„Nerijetko unutar jedne redakcije obje televizije imaju svoje ljude pa zna započeti svađa. Novinare kupujemo na razne načine. U igri su sve vrste kupovanja naklonosti: od direktnog plaćanja, poklona sponzora, zapošljavanja rodbine i prijatelja pa sve do namještanja ekskluzivnih novinarskih putovanja u aranžmanu televizija. Vlasnici komercijalnih televizija imaju određenu etiku, no ona je rastezljiva, a ukoliko uvide da im gledanost pada, spremni su na sve. Tako je i sa sapunicama, ako počne padati gledanost ili ako treba plasirati novu sapunicu, služe se raznim manipulacijama. I novinama kojima tiraža pada trebaju senzacije te je to jedan zajednički poduhvat manipulacije gledateljima i čitateljima. Najveće žrtve smo mi novinari koji im služimo kao oruđe. Kriza je posvuda, a kao se mnogi novinari boje da će ostati bez posla, popuštaju pritiscima.”, otkrio je upućeni izvor.

KOMENTARI