Zašto Vlada USK zatvara centralne osnovne škole samo u Sanskom Mostu i Ključu?

Zašto Vlada USK zatvara centralne osnovne škole samo u Sanskom Mostu i Ključu?

Ovih dana je glavna tema u Unsko-sanskom kantonu odluka Vlade USK da zatvori čak 39 osnovnih škola i to uglavnom područnih, zbog čega bi bez posla trebalo da ostane čak 229 učitelja i nastavnika. O pomoćnom osoblju niko ništa ne govori, pa tako nema podataka ni koliko će ovih ljudi ostati bez posla.

U svim vijestima objavljenim nakon obznanjivanja ove ogluke Vlade USK govori se o tome da se uglavnom zatvaraju tzv. „područne škole“. I ta vijest „pije vode“ u šest od osam općina i gradova USK, izuzev u dvije općine, a to su Sanski Most i Ključ. Jedino u tim dvjema općinama USK je, osim područnih, predviđeno zatvaranje i tzv. „centralnih“ škola.

Nesporna je činjenica da se svakodnevno broj djece, a samim time i učenika u USK smanjuje, da je u odjeljenima sve manje đaka, da mnoga odjeljenja imaju manje učenika od broja predviđenog pedagoškim standardima i u tom pogledu uopće nije sporno da mora doći do racionalizacije sredstava i resursa, da se mora ići na spajanje pojedinih odjeljenja, pa i škola. Ali, logično bi bilo da se te aktivnosti provode na području cijelog kantona, a ne da se vrši očita diskriminacija škola i prosvjetnih radnika isključivo u Sanskom Mostu i Ključu.

Zar je moguće da od 74 centralne škole na području USK mora biti ugašeno samo njih sedam i to četiri u Sanskom Mostu („Vrhpolje“, „Prva sanska“, „Fajtovci“ i „Mahala“), dvije u Ključu („Sanica“ i „Velagići“) i jedna u Bužimu („Konjodor“)? Nije valjda da samo ove škole krše uspostavljene pedagoške standarde u pogledu minimalnog broja učenika?

Da vidimo šta kažu brojke, kada su u pitanju isključivo tzv. „centralne“ osnovne škole na području USK:

BihaćBroj
odjeljenja
Broj
učenika
Status
škole
Bez posla
ostaje
“Harmani I”23nepoznatostaje6
“Harmani II”27nepoznatostaje14
“Prekounje”22nepoznatostaje13
“Kulen Vakuf Orašac”332ostaje9
“Brekovica”8144ostaje3
“Gata Ilidža Vrsta”7141ostaje0
“Gornje Prekounje Ripač”19438ostaje6
“Kamenica”11225ostaje5
KŠC “Ivan Pavao II”9191ostaje3
Sanski MostBroj
odjeljenja
Broj
učenika
Status
škole
Bez posla
ostaje
“5. Oktobar”18nepoznatostaje10
“Fajtovci”nepoznatnepoznatgasi se12
“Hasan Kikić”11nepoznatostaje3
“Mahala”9171gasi se5
“Prva sanska škola”9206gasi se4
“Skender Kulenović”8146ostaje5
“Vrhpolje”8129gasi se5
KljučBroj
odjeljenja
Broj
učenika
Status
škole
Bez posla
ostaje
“Ključ”nepoznatnepoznatostaje3
“Sanica”nepoznatnepoznatgasi se3
“Velagići”nepoznatnepoznatgasi se3
Bosanska KrupaBroj
odjeljenja
Broj
učenika
Status
škole
Bez posla
ostaje
Prva osnovna školanepoznatnepoznatostaje10
Druga osnovna školanepoznatnepoznatostaje6
Jezerskinepoznatnepoznatostaje2
Otoka18nepoznatostaje3
Bosanski PetrovacBroj
odjeljenja
Broj
učenika
Status
škole
Bez posla
ostaje
“Ahmet Hromadžić”nepoznatnepoznatostaje5
BužimBroj
odjeljenja
Broj
učenika
Status
škole
Bez posla
ostaje
“Bužim”24nepoznatostaje5
“Konjodor”9nepoznatgasi se5
“Mirsad Salkić” Čava10nepoznatostaje4
CazinPodaci nisu dostupni (???) 
Velika KladušaPodaci nisu dostupni (???) 

Interesantno je da osnovnu školu „Mahala“ u Sanskom Mostu pohađa 171 učenik u 9 odjeljenja i ona će morati biti spojena sa osnovnom školom „Hasan Kikić“ u Sanskom Mostu, dok, recimo, osnovna škola „Gata Ilidža Vrsta“ u Bihaću ostaje sa 7 odjeljenja i 144 učenika, bez da se spaja sa nekom drugom školom.

Ili, recimo, osnovna škola „Prva sanska škola“ u Sanskom Mostu ima 206 učenika u 9 odjeljenja i spaja se sa osnovnom školom „5. Oktobar“, dok osnovna škola „Brekovica“ u istoimenoj bihaćkoj mjesnoj zajednici ostaje, iako ima 144 učenika, raspoređenih u 8 odjeljenja ili osnovna škola Katolički školski centar „Ivan Pavao II“ ostaje, iako ima 191 učenika raspoređenih u 9 odjeljenja.

Osnovna škola „Vrhpolje“ u istoimenoj mjesnoj zajednici u Sanskom Mostu, iz koje dolazi ministar privrede u Vladi Unsko-sanskog kantona Nijaz Kadirić (Nezavisni blok), koja ima 129 učenika, raspoređenih u 8 odjeljenja, se spaja sa osnovnom školom „Hasan Kikić“ u Sanskom Mostu, koja je od nje udaljena čak 12 kilometara, dok istovremeno ostaje osnovna škola „Kulen Vakuf Orašac“ sa samo 32 učenika raspoređenih u 3 odjeljenja, bez da se spaja sa nekom drugom školom.

Porazna je činjenica da se od sedam sanskih osnovnih škola čak njih četiri, što je više od pola, gasi i pripaja drugim školama, a da savjetnik kantonalnom premijeru za oblast obrazovanja Almin Hopovac (SDP), koji je i sam prosvjetni radnik (profesor tjelesnog i zdravstvenog odgoja), o ovome šuti i svjesno učestvuje u svemu ovome, a da čak 44 (ili 48) njegovih kolega ostaje bez posla i biva raspoređeno na biro rada.

O svemu ovome „gospoda na položaju“ Kadirić i Hopovac ni da progovore, dignu svoj glas, objasne ljudima koji ostaju bez posla postavljene kriterije i zašto se baš njihove škole zatvaraju, iako imaju i bolje uslove za rad (skoro sve škole u općini Sanski Most su obnovljene nakon majskih poplava 2014. godine), iako imaju i više učenika i veći broj odjeljenja od nekih drugih škola koje nastavljaju sa radom i čiji status ostaje nepromijenjen.Nažalost, kako stvari stoje, ovdje je u pitanju nešto što se u narodu obično svodi pod slogan „više od igre“, odnosno, u konkretnom slučaju, „više od obrazovanja“.

KOMENTARI