Ovih dana je glavna tema u Unsko-sanskom kantonu odluka Vlade USK da zatvori čak 39 osnovnih škola i to uglavnom područnih, zbog čega bi bez posla trebalo da ostane čak 229 učitelja i nastavnika. O pomoćnom osoblju niko ništa ne govori, pa tako nema podataka ni koliko će ovih ljudi ostati bez posla.
U svim vijestima objavljenim nakon obznanjivanja ove ogluke Vlade USK govori se o tome da se uglavnom zatvaraju tzv. „područne škole“. I ta vijest „pije vode“ u šest od osam općina i gradova USK, izuzev u dvije općine, a to su Sanski Most i Ključ. Jedino u tim dvjema općinama USK je, osim područnih, predviđeno zatvaranje i tzv. „centralnih“ škola.
Nesporna je činjenica da se svakodnevno broj djece, a samim time i učenika u USK smanjuje, da je u odjeljenima sve manje đaka, da mnoga odjeljenja imaju manje učenika od broja predviđenog pedagoškim standardima i u tom pogledu uopće nije sporno da mora doći do racionalizacije sredstava i resursa, da se mora ići na spajanje pojedinih odjeljenja, pa i škola. Ali, logično bi bilo da se te aktivnosti provode na području cijelog kantona, a ne da se vrši očita diskriminacija škola i prosvjetnih radnika isključivo u Sanskom Mostu i Ključu.
Zar je moguće da od 74 centralne škole na području USK mora biti ugašeno samo njih sedam i to četiri u Sanskom Mostu („Vrhpolje“, „Prva sanska“, „Fajtovci“ i „Mahala“), dvije u Ključu („Sanica“ i „Velagići“) i jedna u Bužimu („Konjodor“)? Nije valjda da samo ove škole krše uspostavljene pedagoške standarde u pogledu minimalnog broja učenika?
Da vidimo šta kažu brojke, kada su u pitanju isključivo tzv. „centralne“ osnovne škole na području USK:
Bihać | Broj odjeljenja | Broj učenika | Status škole | Bez posla ostaje |
“Harmani I” | 23 | nepoznat | ostaje | 6 |
“Harmani II” | 27 | nepoznat | ostaje | 14 |
“Prekounje” | 22 | nepoznat | ostaje | 13 |
“Kulen Vakuf Orašac” | 3 | 32 | ostaje | 9 |
“Brekovica” | 8 | 144 | ostaje | 3 |
“Gata Ilidža Vrsta” | 7 | 141 | ostaje | 0 |
“Gornje Prekounje Ripač” | 19 | 438 | ostaje | 6 |
“Kamenica” | 11 | 225 | ostaje | 5 |
KŠC “Ivan Pavao II” | 9 | 191 | ostaje | 3 |
Sanski Most | Broj odjeljenja | Broj učenika | Status škole | Bez posla ostaje |
“5. Oktobar” | 18 | nepoznat | ostaje | 10 |
“Fajtovci” | nepoznat | nepoznat | gasi se | 12 |
“Hasan Kikić” | 11 | nepoznat | ostaje | 3 |
“Mahala” | 9 | 171 | gasi se | 5 |
“Prva sanska škola” | 9 | 206 | gasi se | 4 |
“Skender Kulenović” | 8 | 146 | ostaje | 5 |
“Vrhpolje” | 8 | 129 | gasi se | 5 |
Ključ | Broj odjeljenja | Broj učenika | Status škole | Bez posla ostaje |
“Ključ” | nepoznat | nepoznat | ostaje | 3 |
“Sanica” | nepoznat | nepoznat | gasi se | 3 |
“Velagići” | nepoznat | nepoznat | gasi se | 3 |
Bosanska Krupa | Broj odjeljenja | Broj učenika | Status škole | Bez posla ostaje |
Prva osnovna škola | nepoznat | nepoznat | ostaje | 10 |
Druga osnovna škola | nepoznat | nepoznat | ostaje | 6 |
Jezerski | nepoznat | nepoznat | ostaje | 2 |
Otoka | 18 | nepoznat | ostaje | 3 |
Bosanski Petrovac | Broj odjeljenja | Broj učenika | Status škole | Bez posla ostaje |
“Ahmet Hromadžić” | nepoznat | nepoznat | ostaje | 5 |
Bužim | Broj odjeljenja | Broj učenika | Status škole | Bez posla ostaje | |
“Bužim” | 24 | nepoznat | ostaje | 5 | |
“Konjodor” | 9 | nepoznat | gasi se | 5 | |
“Mirsad Salkić” Čava | 10 | nepoznat | ostaje | 4 | |
Cazin | Podaci nisu dostupni (???) | ||||
Velika Kladuša | Podaci nisu dostupni (???) | ||||
Interesantno je da osnovnu školu „Mahala“ u Sanskom Mostu pohađa 171 učenik u 9 odjeljenja i ona će morati biti spojena sa osnovnom školom „Hasan Kikić“ u Sanskom Mostu, dok, recimo, osnovna škola „Gata Ilidža Vrsta“ u Bihaću ostaje sa 7 odjeljenja i 144 učenika, bez da se spaja sa nekom drugom školom.
Ili, recimo, osnovna škola „Prva sanska škola“ u Sanskom Mostu ima 206 učenika u 9 odjeljenja i spaja se sa osnovnom školom „5. Oktobar“, dok osnovna škola „Brekovica“ u istoimenoj bihaćkoj mjesnoj zajednici ostaje, iako ima 144 učenika, raspoređenih u 8 odjeljenja ili osnovna škola Katolički školski centar „Ivan Pavao II“ ostaje, iako ima 191 učenika raspoređenih u 9 odjeljenja.
Osnovna škola „Vrhpolje“ u istoimenoj mjesnoj zajednici u Sanskom Mostu, iz koje dolazi ministar privrede u Vladi Unsko-sanskog kantona Nijaz Kadirić (Nezavisni blok), koja ima 129 učenika, raspoređenih u 8 odjeljenja, se spaja sa osnovnom školom „Hasan Kikić“ u Sanskom Mostu, koja je od nje udaljena čak 12 kilometara, dok istovremeno ostaje osnovna škola „Kulen Vakuf Orašac“ sa samo 32 učenika raspoređenih u 3 odjeljenja, bez da se spaja sa nekom drugom školom.
Porazna je činjenica da se od sedam sanskih osnovnih škola čak njih četiri, što je više od pola, gasi i pripaja drugim školama, a da savjetnik kantonalnom premijeru za oblast obrazovanja Almin Hopovac (SDP), koji je i sam prosvjetni radnik (profesor tjelesnog i zdravstvenog odgoja), o ovome šuti i svjesno učestvuje u svemu ovome, a da čak 44 (ili 48) njegovih kolega ostaje bez posla i biva raspoređeno na biro rada.
O svemu ovome „gospoda na položaju“ Kadirić i Hopovac ni da progovore, dignu svoj glas, objasne ljudima koji ostaju bez posla postavljene kriterije i zašto se baš njihove škole zatvaraju, iako imaju i bolje uslove za rad (skoro sve škole u općini Sanski Most su obnovljene nakon majskih poplava 2014. godine), iako imaju i više učenika i veći broj odjeljenja od nekih drugih škola koje nastavljaju sa radom i čiji status ostaje nepromijenjen.Nažalost, kako stvari stoje, ovdje je u pitanju nešto što se u narodu obično svodi pod slogan „više od igre“, odnosno, u konkretnom slučaju, „više od obrazovanja“.
KOMENTARI