instant fap
NaslovnicaUncategorized

11 godina Facebooka: Od Facemasha do Like opcije, kako se mijenjao kroz historiju?

11 godina Facebooka: Od Facemasha do Like opcije, kako se mijenjao kroz historiju?

Tokom 2003. godine, mladi Mark Zuckerberg studirao je psihologiju na Harvardu. Za svoju ekipu s faksa već je razvio nekolicinu društvenih web sajtova, poput Coursematcha, koji je spajao studente s istih kolegija, te Facemash, gdje su korisnici jedni drugima ocjenjivali fizičku privlačnost.

Kako bi ovo postigao, hakirao je zaštićene datoteke Harvarda, zbog čega su bijesni studenti tražili ukidanje Facemasha, a Zuckerbergu je prijetilo isključenje. Optužbe su s vremenom odbačene, a Mark je za potrebe studija napravio aplikaciju uz pomoć koje je učio koju je nazvaoThefacebook.

Ubrzo je tu ideju iskoristio za pisanje koda novog sajta u januaru 2004. godine. Tako je četvrtog februara izašao Thefacebook, projekt zamišljen kao društvena mreža za studente Harvarda. U pokretanju finansijski mu je pomogao kolega Eduardo Saverin. Nova društvena mreža odmah je uspjela među kolegama na faksu, pa se proširila i na Stanford i Yale sveučilišta.

Ubrzo je podnesena prva tužba – Divya Narendra, braća Cameron i Tyler Winklevoss, osnivači društvene mreže ConnectU, tužili su ga za krađu dijelova programskom koda. Slučaj je završio na sudu, ali je prekinut bez presude, a dvije strane su se navodno nagodile izvan suda.

Ubrzo se Marku pridružuju kolege Dustin Moskovitz i Chris Hughes, a nakon prvog novčanog uspjeha, oni napuštaju studije i dalje razvijaju mrežu koju u septembru 2005. godine nazivaju jednostavnoFacebook

Nakon što je otvorena srednjoškolska verzija Facebooka u septembru 2005. godine, logičan korak je bilo da se Facebooka otvori svima. Jedini uvjet je da imate više od 13 godina i validnu email adresu. 

Godinu kasnije, na Facebooku su se reklamirale brojne kompanije (preko 100.000 njih). A 2008. godine, prvi put je zabilježio veći prihod nego rashod u poslovanju.

U novembru 2010. godine, njegova vrijednost je bila 41 milijarda dolara, i postao je treća najveća web kompanija, nakon Googlea i Amazona.

U decembru 2011. godine, istraživanje je pokazalo kako je Facebook druga najposjećenija stranica na svijetu (iza Googlea).

U julu 2012. godine, dodate su ikone za istospolne parove, a četiri mjeseca kasnije, objavljeno kako Facebook ima 600 miliona mobilnih korisnika.

No, ukoliko vam čitanje ovog teksta oduzima previše vremena, i ako ste više vizuealn tip, Mashable je napravio zanimljiv video u kojem nas vode kroz historiju najveće društvene mreže u svijetu.

U nastavku saznajte kako je osnovan Facebook, te kako se mijenjao od 2004. godine – od naslovnice sa licem Al Pacina, do Like opcije i tagovanja. 

Uz to, druge zanimljive činjenice možete saznati i u odličnoj infografici, koja objašnjava razvoj Facebooka od sobe na Harvardu do milijardi računara širom svijeta.

KOMENTARI