instant fap

Coca Cola i dalje najvrijedniji brand na svijetu

Najvrednija marka na svijetu i dalje je “Coca Cola”, ali joj se ove godine velikim skokom približila američka kompanija “Apple”.

“Apple” je došao na ovu poziciju zahvaljujući velikoj popularnosti pametnih telefona i tableta koje proizvodi.

Od evropskih brandova nijedan se nije probio među prvih 10, proizilazi iz godišnjeg istraživanje konsultantske agencije “Interbrand”, prenijela je češka novinska agencija ČTK.

“Coka Cola” prvo mjesto na ljestvici drži još od 2000. kada je i počelo sa pravljenjem liste. Trenutno se vrijednost te kompanije procjenjuje na 77,839 milijardi dolara.

Vrijednost “Applea” je u posljednjih godinu dana povećana 129 odsto, što je najveći rast od svih marki, i iznosi 76,568 milijardi dolara. Prošle godine je “Apple” bio na osmom mjestu.

Prvih osam mjesta zauzimaju firme iz SAD. Iza “Coca Cole” i “Applea” slijede IBM, “Google” i “Microsoft”, “General Electric” (GE), “McDonald's” i “Intel”.

Najbolje pozicionirana neamerička marka je južnokorejski “Samsung” na devetom mjestu, dok je na 10. mestu “Toyota”, prenosi B92.

Od evropskih brandova, na najvišem mjestu je “Mercedes-Benz”, na 11. poziciji, a iza njega je još jedna marka automobila – BMW.

Među najvrednijim evropskim markama prethodnih godina je bila i “Nokija”, ali je prošle godine pretrpjela oštar pad i ove godine se njena vrijednost smanjila za 16 odsto i našla se na 19. mjestu.

Prvi put se na listi našla i jedna društvena mreža, pošto se na 69. mejsto probio “Facebook”, sa vrednošću od 5,421 milijardi dolara.

Najbolje pozicionirana nova marka je “Pampers” na 34. mjestu, a nove su na listi takođe i “Prada” i “MasterCard”.

Na listi je najviše brandova iz oblasti saobraćaja, ukupno 13, slijede marke iz oblasti finansijskih usluga i robe široke potrošnje. Pad vrijednosti prošle godine je pretrpjela četvrtina brandova na listi 100 najvrijednijih.

Najveći udar je pretrpio “BlackBarry”, 39 odsto. Na ljestvici dominiraju marke iz SAD, kojih je ukupno 56. Iz Evrope je 34 i to iz Njemačke, Francuske, Britanije, Švajcarske, Italije, Holandije, Švedske, Španije i Finske.

Preostala mjesta zauzimaju brandovi iz Japana, Koreje, Kanade i Meksika.

Istraživanje je zasnovano na složenoj metodologiji koju je razvio “Interbrand”.

Ta firma koristi formulu koja kombinuje buduću snagu branda i njegovu ulogu u stvaranju tražnje. Firme moraju da imaju javno dostupne finansijske podatke, a trećina prihoda mora da potiče iz inostranstva.

KOMENTARI