instant fap

Fićo dobija spomenik

Na tradicionalnom okupljanju zaljubljenika u Zastavin sada već legendarni model 750, odnosno 850, pod nazivom “Fića fest”, koje je održano u Kragujevcu, pokrenuta je inicijativa da se vremešnom mališanu, koji je zaslužan za motorizovanje stanovništva EX-YU.

Proizvodnja “fiće” započela je daleke 1955. godine, a u kragujevačkoj fabrici do 1985. proizvedeno je 923.487 primjeraka. Ovaj model zaslužan je za motorizaciju stanovnika bivše Jugoslavije iz razloga što je bio svima pristupačan, dovoljno kvalitetan automobil, koji se lako i jeftino održavao.

“Fićo” nije bio samo putnički automobil, jer koristio se i kao vozilo za policiju, hitnu pomoć, kao službeni automobil, a bio je i u sastavu voznog parka vojske. Koliko je bio popularan govori činjenica da su tokom 60-ih godina postojale i liste čekanja za ovaj automobil, te je nerijetko polovan, ali očuvani primjerak, prodavan i kupovan po cijeni novog automobila.

Veliki broj “fića” i danas se “kotrlja” na putevima, a nerijetko njegovi vlasnici ga restauriraju do te mjere da primjerci vraćeni u fabričko stanje koštaju i po 10.000 eura. Predsjednik kragujevačkog Udruženja ljubitelja „fića” Slavoljub Bataljević izjavio je za agenciju FoNet da je početak proizvodnje “fiće” predstavljao početak razvoja automobilske industrije u Srbiji, koja se danas nastavlja proizvodnjom novog Fiatovog modela u Kragujevcu. “Fiat je u Kragujevcu napravio novu modernu fabriku. Zastavina fabrika više ne postoji, više se ne proizvode “fiće”, “tristaći”, “kečevi”, “jugići”. Vjerujemo da bi spomenik “fići” sačuvao uspomenu na sve te automobile, ali i na prvu fabriku automobila na Balkanu”, rekao je Bataljević.

Udruženje ljubitelja “fića” pokrenulo je inicijativu za postavljanje spomenika ispred stare upravne zgrade Zastave, ali još nije precizirano kada će spomen obilježje “malom velikanu” biti postavljeno.

KOMENTARI