instant fap
NaslovnicaSanski Most

Istraživanje UN-a: biciklističke nacije su sretnije

Istraživanje UN-a: biciklističke nacije su sretnije

Studija “World happiness report” organizacije Ujedinjenih naroda pokazala je da su države koje najbolje kotiraju na “Biciklističkom barometru” ujedno i one koje imaju najviši nivo zadovoljstva životom.

Kako piše Europska biciklistička federacija, moguće je povezati stupanj razvijenosti biciklizma i općenitog životnog zadovoljstva građana. Biciklizam, smatraju u ECF-u, povećava zdravlje i zadovoljstvo ljudi te ima pozitivne gospodarske učinke.

Zanimljivo je da su čelne pozicije studije zauzele države u kojima je biciklizam najviše razvijen. Drugim riječima: što je biciklizam zastupljeniji, to su stanovnici zadovoljniji.

Pogledajmo koje su biciklistički najrazvijenije države EU prema “Biciklističkom barometru” ; razina percipiranog zadovoljstva u zagradi:

 

1. Danska (1)
2. Nizozemska (2)
3. Švedska (3)
4. Finska (4)
5. Njemačka (11)
6. Belgija (8)
7. Austrija (4)

S druge strane, “najnezadovoljnije” EU države postižu ujedno i najlošije rezultate prema barometru:

21. Litva (21)
22. Cipar (12)
23. Portugal (23)
24. Španjolska (13)
25. Bugarska (27)
26. Rumunjska (25)
27. Malta (18)

Iako ova usporedba ne može na znanstveni način dokazati povezanost između biciklizma i zadovoljstva nacije, ipak je moguće pretpostaviti da se ne radi o pukoj slučajnosti. Stoga su u ECF-u istražili kako razvijenost biciklizma utječe na pojedine kriterije koji su bili mjerilo istraživanja o zadovoljstvu stanovnika.

PSIHOFIZIČKO ZDRAVLJE
Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, dvije trećine odraslog stanovništva EU je nedovoljno aktivno, što u konačnici može dovesti do zdravstvenih problema. Poticanje ljudi da više koriste bicikl za svakodnevne poslove i rekreaciju polučilo bi značajne rezultate za njihovo psihofizičko zdravlje.

DRUŠTVENA POTPORA
Manje motoriziranog prometa znači ugodniji životni okoliš, što u konačnici rezultira većom kvalitetom i kvantitetom međuljudskih odnosa, koji u vrijeme krize dobivaju posebnu važnost. Studija iz 1995. o društvenim kontaktima koja je provedena u San Franciscu pokazala je da djeca koja žive u ulicama s manje prometa imaju trostruko više prijatelja i poznanika od djece koja žive u zagušenim ulicama.

DUŠEVNE BOLESTI
Duševne bolesti, od kojih pati 10 % svjetske populacije, su glavni pojedinačni razlog nezadovoljstva u ljudi. Među uzrocima ove vrste bolesti često se navodi manjak društvene interakcije. Biciklizam može mnogo učiniti na tom polju, a važno je spomenuti i lučenje “hormona sreće”, koje se potiče tjelesnom aktivnošću.

DRUŠTVENE INTERAKCIJE
Za pretpostaviti je da bi se interakcije među ljudima povećale ako bi više ljudi bicikliralo. Vozači automobila sjede u pravilu sami u svojim vozilima – prosječna zaposjednutost automobila u EU je 1.5 osoba. Korisnici javnog prijevoza nemaju toliku neovisnost, kao što imaju biciklisti. Lakše pronalaženje parkinga i izostanak čekanja u prometnim gužvama osigurava biciklistima više vremena za druženje. Biciklisti više koriste lokalne trgovine, što također doprinosi povećanim interakcijama s drugima.

Budući da se biciklisti u mnogim zemljama još moraju izboriti za svoja prava, veća je vjerojatnost da će se okupljati u udruge, lobije, ili sudjelovati u događajima koji promiču biciklizam.
Takav je primjer i naša udruga.

NEOVISNOST
Beskranje frustracije zbog prometnih gužvi, poskulpljenje goriva, nemogućnost pristupa automobilom nekim lokacijama u gradu samo su neke od stvari koje su biciklistima nepoznate. Oni voze gotovo svugdje i u svako vrijeme, kao gospodari svog vremena i prostora.

UČINAK FIZIČKE AKTIVNOSTI
Kada se bavimo fizičkom aktivnošću, “proizvodimo” endorfine, hormone koji pozitivno utječu na raspoloženje. Brojna istraživanja potvrđuju kako fizička aktivnost može pobijediti depresiju. I nadalje, razvoj biciklizma potiče više svakodnevne fizičke aktivnosti, a između ostalog na ovaj se način stvara bogato društvo, kako ćemo vidjeti u nastavku.

ZDRAVLJE JE BOGATSTVO, I OBRNUTO
Uz to što biciklisti štede jer ne troše na gorivo, ne plaćaju naknade za parkiranje, osiguranje ni karte za javni prijevoz, postoje i neki ne tako očiti učinci na džep građana. Prema istraživanju Državnog sveučilišta u Ohiu, ljudi koji gube na težini imaju veće šanse povećati svoj dohodak. Istraživanje je pokazalo da smanjenje jedne jedinice indeksa tjelesne mase predstavlja 234 dodatna dolara u džepu na kraju godine.

RAVNOPRAVNOST
Nedvojbeno je da biciklizam i ravnopravnost idu zajedno. Biciklizam je sredstvo društvene ravnopravnosti uklanja velike razlike među klasama, barem u smislu prijevoza. Bicikl ekonomski najugroženijim skupinama osigurava povoljan način prijevoza, a ujedno ga je jeftino održavati. Poveznice između klasne neravnopravnosti i nezadovoljstva su detaljno istražene i opisane u psihološkim istraživanjima, koja su pokazala da države u kojima su klasne razlike manje imaju i manju razinu nezadovoljstva. Sjetimo se samo skandinavskih welfare država.

KOMENTARI