instant fap
NaslovnicaVijestiBiH

Savjeti Islamske zajednice BiH (II): O masturbiranju, cigaretama, vicevima…

Savjeti Islamske zajednice BiH (II): O masturbiranju, cigaretama, vicevima…

Nakon što smo prije deset objavili savjete Islamske zajednice BiH o razvodu, o seksu, o držanju pasa, kladionici…ovog vikenda donosimo vam još neke upute s web-stranice Islamske zajednice Bosne i Hercegovine iz rubrike ‘Pitanja i odgovori’.

U ovoj rubrici, na pitanja muslimana iz BiH i dijaspore odgovara prof. dr. Enes Ljevaković koji je na funkciji fetva-i-emin, što znači da je zadužen da odgovara na pitanja iz oblasti islamskog prava.

Ove sedmice saznajte stav IZ o masturbiranju, o cigaretama, o pirsingu, pričanju viceva..

Stav Rijaseta o masturbaciji je sljedeći:

“To treba izbjegavati, osim u nuždi, da se spriječi činjenje bluda. U Kur'anu se kaže: “i oni koji svoje spolne organe čuvaju, osim od svojih supruga…”

Rijaset smatra i da je pušenje cigareta strogo zabranjeno:

“Uzimajući u obzir strogu kur'ansku zabranu: “Ne bacajte se svojim rukama u propast” i njenu primjenu na pušenje duhana, možda se može upotrijebiti i najjači stepen zabrane u šerijatu “haram” u slučaju pušenja duhana uvažavujući savremena saznanja i otkrića o štetnosti spomenute pojave o kojoj govore izvještaji Svjetske zdravstvene organizacije i medicinske nauke.

Ako bismo i pokazali neku rezervu prema upotrebi termina “haram” – stroga zabrana, nema dileme oko toga da tu pojavu okarakterišemo kao strogu pokudu (mekruh tahrimi), posebno imajući u vidu da pušenje duhana šteti ne samo zdravlju pušača, već i zdravlju svih onih koji dolaze u dodir sa duhanskim dimom, posebno zdravlju djece. Vjerovjesnik a.s. je rekao: “Nije dozvoljeno nanositi štetu niti na štetu uzvraćati štetom.” Prema tome, možemo konstatovati sljedeće da je pušenje, kao po zdravlje opasna i štetna pojava, zabranjeno, a ta zabrana je još jača ako se njime šteti i drugima, ili se još i propagira među njima.”

Na pitanje o pirsingu u obrvi, Rijaset odgovara da je najbolje izbjegavati taj trend, a evo i šta IZ smatrao pričanju viceva:

“Bezobrazni vicevi, vicevi koji sadrže prikrivenu diskriminaciju, omalovažavanje, u kojima se upotrebljavaju imena meleka, Poslanika, ashaba, u kojima se govori o Džennetu ili Džehennemu, u kojima se zbijaju šale na račun vjere ili časti neke osobe, naroda i sl. nisu dozvoljeni.”

Trebalo bi izbjegavati i glasno smijanje, a na pitanje o bezalkoholnom pivu, kažu ovako:

“Svako bezalkoholno piće, koje ne šteti ljudskom zdravlju, je dozvoljeno bez obzira kako se zvalo.”

Na pitanje o Internet pornografiji, prof. dr. Ljevaković odgovara:

“Posjećivanje internet stranica i adresa koje sadrže i nude erotske sadržaje, koje prezentiraju i pozivaju na nemoral je zabranjeno djelo. Onaj koji to čini približava se bludu, ali se ne može nazvati bludnikom, jer se blud, zinaluk u fikhu definira kao nezakonit spolni odnos. Pokazivanje spolnih organa putem web kamere i komuniciranje sa osobama na internetu na nemoralan način je strogo zabranjeno djelo (haram) i potpada pod zabranjeno djelo približavanja bludu koje je zabranjeno na temelju kur'anskog ajeta: “I ne približavajte se bludu”. Sve što vodi u haram poprima status harama.

U jednom hadisu se navodi da i oči mogu počiniti blud, a njihov blud je gledanje. Međutim, taj blud nije isto što i blud počinjen spolnim organom. Sigurno je da je blud teži i veći grijeh od djela koje približava bludu, pa je i predviđena vjerska sankcija teža. Sakcija za blud spada u hudude – fiksirane kazne, koje su predviđene za najteža šerijatska krivična djela, dok djela približavanja bludu spadaju u kategoriju diskrecionih sankcija (t'azir) koje određuje nadležna vlast. Osobe koje to čine treba savjetovati da se okane tog harama i pokaju se zbog njega, čineći dovu Uzvišenome da im pomogne u udaljavanju od tog opasnog grijeha. Ustrajavanje na tom grijehu može dovesti do teških posljedica.”

Pročitajte i ovu prepisku:

“Da li je islamski utemeljeno praznovjerje o micanju sa mjesta kada čuješ nešto što ne valja? Da li se takvih stvari treba pridržavati?

Odgovor: Mislimo da to nije utemeljeno i da se toga ne treba pridržavati, osim da čovjek ode da obnovi abdest i malo se prisabere.”

Radiosarajevo.

KOMENTARI